Як створити сайт. Частина 2: аналізуємо та плануємо

Ми з вами поговорили на тему, що сайт можливо створити для будь-якої ідеї. Якщо ретельно поміркувати, то власник компанії або приватна особа може самостійно придумати концепцію сайту. Це не складно, адже ви реалізували бізнес, знайшли хобі, самореалізувалися.

Наступні кроки – за професіоналами. Прийміть це. Типова помилка підприємців – вважати, мовляв, якщо я створив успішний бізнес в офлайні, то й в онлайн вийду, розберусь, не потрібна мені допомога. Потрібна!

Тому що в Web зовсім інші правила просування, продажів та взаємодії з аудиторією. Саме тому маленькі компанії бувають в інтернеті успішнішими, ніж великі. До того ж, в епоху псевдоекспертів так складно розібратися – де корисна інформація, а де нам намагаються продати платний вебінар.

Що потрібно пам’ятати, коли ви зі своєю задумкою приходите до веброзробників? Професіонали працюють по одному плану, а в дилетантів зовсім інший підхід.

Неправильний початок роботи – одразу братися за дизайн, підлаштовуючи просування сайту, по суті, під картинку. Втікайте від таких «розробників».

Професіонали починають зі стратегії, а саме – всестороннього конкурентного аналізу та створення структури сайту.

ВИКОНУЄМО ПОПЕРЕДНІЙ АНАЛІЗ

 

Що потрібно вивчати на цьому етапі:

  • яка цільова аудиторія. Якщо аудиторію не сегментувати і не створити для кожного сегменту окрему УТП, то всі подальші дії будуть нагадувати стрілянину з гармати по горобцях. Детально вивчивши цю сторону питання, можна знайти абсолютно новий сегмент, нехай буде невеличкий, зате ніким не зайнятий;
  • вивчаємо вебсайти конкурентів – окремо в схожій ніші, окремо в близькій ніші. Ми спостерігаємо за іншими компаніями не для того, щоб копіювати чужий досвід, методи та підходи. Зовсім ні. А суто для інформації, порівняння та висновків. Цілком можливо, що конкурентний аналіз покаже нам, як робити не треба;
  • вивчаємо активність ваших «колег по цеху» в соціальних медіа та на зовнішніх площадках. Які канали використовуються для комунікацій з аудиторією, скільки соцмереж освоїли… Аналогічно, немає потреби повторювати чужий досвід, треба йти своїм шляхом;
  • аналізуємо пошукові запити, щоб зрозуміти – попит на конкретний продукт сформований чи несформований. На основі цих пошукових запитів формується семантичне ядро. Важливо, щоб всі сторінки були розроблені під семантичне ядро. В майбутньому така оптимізація зекономить власнику суттєві кошти на просуванні сайту;
  • вивчаємо ринок, на якому працює компанія. Окремо – в межах міста, регіону, окремо – глобальний.

Загалом, це досить коротенький список факторів, котрі потрібно вивчати перед розробкою сайту. Насправді, аналітики та маркетологи хорошої вебстудії аналізують сотні критеріїв, щоб зробити висновки. Заради чого це все робиться? Заради того, щоб ви могли чітко відповісти своїм клієнтам – чому ми? Чим ми кращі? Що ми можемо запропонувати такого, чого не запропонують інші?

Врешті-решт, всі хороші рішення вже придумали, і всі можливі помилки вже допущені. Потрібно просто зібрати інформацію.

Створюємо структуру сайту – чому це важливо?

Архітектура вебсайту – це основний SEO-інструмент. Пошукові алгоритми в першу чергу враховують – скільки часу відвідувач провів на ресурсі, скільки сторінок продивився, які саме сторінки. Чим довше у вас гостюють, тим вищі позиції в пошуковій видачі. Висновок логічний: людина не буде проводити час там, де незрозуміло та нецікаво.

ЧОМУ ТАК СКЛАДНО СТВОРИТИ ЛОГІЧНУ ТА ЗРУЧНУ СТРУКТУРУ САЙТУ?

 

Створити продуману навігацію для сайту з кількома сторінками – це просто. Однак зі збільшенням кількості сторінок задача ускладнюється. Чим більше вмісту, тим ретельніше має бути планування зі сторони розробника.

Розглянемо найбільш критичні помилки, які можна допустити при створенні структури сайту.

1. Недопрацьована фільтрація та сортування каталогу товарів для інтернет-магазинів. Чим більше товарів, тим більше уваги потрібно приділити класифікації груп та підгруп. Поради:

  • потурбуйтеся, щоб в корзину можна було перейти з будь-якої сторінки;
  • переконайтеся, що в будь-яку товарну категорію можна перейти в один клік з будь-якої сусідньої категорії;
  • забагато фільтрів не буває. Рекомендується налаштувати можливість максимально детального сортування. Нехай краще відвідувач не використовує ці кнопки, але бачить їх наявність, аніж користувачу прийдеться прокручувати стрічку з тисячами варіантів, далі він втомиться, закриє сторінку і забуде про ваш сайт

2. Відсутність важливих сторінок. Для кожного типу сайту потрібно окремо вирішити – які розділи принципово важливі, що можна додати згодом, а без чого можна обійтися. Наприклад:

  • для офлайн-бізнесу важлива сторінка з контактами. Якщо компанія продає товар або надає послуги «з рук в руки», а сайт-візитівка служить для інформування, потенційним клієнтам важливо знати – як і коли добратися, як зателефонувати, як написати;
  • для інтернет-магазину найважливіша сторінка, де вказані способи доставки та оплати товару;
  • для компанії, котра продає послуги (сервіси, інформаційні продукти, консультації) важлива сторінка «Запитання-відповіді»;
  • для B2B-компаній має значення наявність сторінки «Для партнерів».

3. Відсутність функції пошуку по сайту, якщо кількість сторінок перевищує 20. Кнопочка з лупою особливо важлива для великих корпоративних сайтів та онлайн-магазинів.

Це не повний перелік типових помилок при створенні ієрархії сторінок та їх логічного зв’язку, але ми можемо зробити висновки. Створення гнучкої архітектури сайту вимагає не лише логіки та розсудливості, потрібно також орієнтуватися в трендах e-commerce, а після запуску – відслідковувати поведінку аудиторії, збирати feedback і допрацьовувати продукт при необхідності.

ДАВАЙТЕ ТВОРИТИ РАЗОМ!

Приходьте на кухню, поговоримо
по ділу!

Плануєте створити власний бренд, масштабувати бізнес, запускати нові проекти, вдосконалити маркетингові комунікації?

Seems like someone forgot to enter contact details, we don't ask much, just your phone # or email.

Hmm, let's check your phone number again.

You have quite an interesting email, sorry, but it won't work here.

We have received your email and on our way to contact you.

Damn, something went wrong.