Стаття:
Категорія: Розробка
Автор: seo-itk
Перегляди: 237
Опубліковано: 03/04/2020

Що впливає на ціну розробки сайту?

Треба визнати, що немає однозначної відповіді на питання: «Скільки коштує сайт?». Ціновий діапазон на вебдевелопмент – надзвичайно широкий. Спробуємо розібратися, за що платить замовник і що отримує в результаті. Як формується ціна на сайти на українському ринку, на що вартує потратитися, а на чому можна зекономити. Виконавці – лише професійні вебстудії, котрі працюють в правовому полі (по договору, платять податки). Про «контори» та фрілансерів говорити не будемо.

Перелічимо основні фактори ціноутворення, пункти розташовані в довільному порядку – мова не йде про пріоритетність, але всі фактори однозначно впливають на рахунок за послуги.

Ціноутворення вебсайтів залежить від методу проектування

В професійному середовищі інтернет-сайти умовно класифікують на чотири сегменти, в залежності від рівня складності робіт, часозатрат і найважливіше – «фундаменту», технології розробки.розробити сайт самостійно

       1. Сайт на онлайн-конструкторі (білдері типу Wix або uKit) – швидко, безкоштовно, самостійно.

До чого потрібно бути готовим, споживаючи цей «безкоштовний сир»:

  • Про внутрішнє SEO – забудьте, максимум – зовнішнє просування.
  • Відвідувачі зможуть «зацінити» різноманітні рекламні блоки на сторінці, котрі встановлював не власник сайту.
  • Насправді конструктори лише умовно безкоштовні: на тестовий період, або з обмеженим функціоналом. Хочете зручностей або більше можливостей – оплачуйте щомісячний платіж по тарифному плану. А тепер порахуйте, в яку суму обійдеться «безкоштовний» сайт в перспективі двох років? А п’яти? Може краще один раз оплатити незалежний ресурс? Отож-бо.

     2. Шаблонні сайти. Ті самі умови створення і користування, тільки інтерфейс може виглядати симпатичніше. В експлуатації також «не торт», багато обмежень і умов.

Проте, не треба стверджувати, що Lego-сайти – це щось безтолкове і нікому не рекомендується. Ні. Насправді, до «дорослого» сайту потрібно ще дорости. І не тільки фінансово. Підприємцям треба з чогось починати, щоб зайти в інтернет-світ, і конструктор – хороше рішення для новачків в e-commerce. Коли стартап замовляє корпоративний сайт на 100 сторінок – це те саме, якби вчорашній школяр отримав перші в своєму житті водійські права і сів за кермо Porsche 911.

      3. Сайти з нуля на готовій CMS. В цьому сегменті працює наша студія IT-Kitchen, ми вважаємо, що це відмінний баланс між якістю розробки та розумною ціною.

Решта елементів – унікальні, створюємо своїми силами: дизайн, тему, плагіни. Основний робочий принцип – здавати сайти лише оптимізованими та протестованими.

Сайти з нуля на готовій CMS

       4. Сайти повністю з нуля. Зокрема – унікальна система управління контентом, рідкісна мова програмування. І це найдорожчий варіант. Не кожен девелопер може створити адмінку сайта. Також на ринку працюють вебстудії, котрі створили авторську CMS і пропонують цей продукт всім клієнтам.

Так що вибрати – офіційну і популярну адмінку чи унікальну? На цю тему ведуться безкінечні суперечки в професійному середовищі, тому обійдемся без порівнянь. Все, що потрібно знати замовникам: поставивши на сайт авторську CMS, ви стаєте залежним від розробника цього продукту, інші спеціалісти навряд чи допоможуть з подальшою підтримкою сайту. Чи потрібен вам такий «занадто індивідуальний підхід» – кожен вирішує сам. Наша позиція – у клієнта має бути свобода вибору.

На ціноутворення вебстудії впливає статусність

  • Отримали нагороду від Awwwards або іншу престижну міжнародну премію (The Webby Awards, Horizon Interactive Awards, список неповний) – цінник зростає.
  • Поповнили портфоліо роботами для відомих компаній (хоча би українських) – цінник росте. Адже це тепер не просто вебстудія, ці товариші робили сайт Kyivstar, допустимо, значить, на сходинку вище.
  • Якщо студія якісно попрацювала над брендингом, зокрема побудувала HR-бренд (по-простому – ім’я на слуху). Такі компанії шукають персонал методами head-хантингу, запрошують іноземних спеціалістів або керівників (експатів) – зарплата таких працівників вища по ринку. Бренд – це дорогий бізнес-актив і затрати відображаються на вартості продукту для кінцевого клієнта.

Будемо говорити чесно, IT-Kitchen – це не статусна вебстудія. Поки що. Але в цьому є перевага, адже клієнти платять лише за конкретну, якісну роботу, а не за абстрактні переваги.

На загальну вартість сайту впливає ціна домену

На ринку – буквально мільйони пропозицій від різних реєстраторів. Можна знайти хороші варіанти в загальних зонах (.com.ua) за кілька сотень гривень з вигідними умовами продовження оренди – і не турбуватися. Зона першого національного рівня (.ua) обійдеться дорожче (до €100 в рік), але такі затрати – також незначні.

Врахуйте, що домени – це вигідний бізнес і навіть інвестиція. Чим коротша адреса, чим «красивіша» (легко запам’ятовується, швидко та просто набирається в пошуковому рядку), тим вища буде ціна домену. Якщо замовник сайту бажає купити круту адресу, це додаткові кошти. Не будемо переповідати байки про імена за багато мільйонів доларів, але факт, що адреси бувають за кілька тисяч умовних одиниць.

На цінник вебстудії впливає місцезнаходження

Швидше всього, розробники з Кривого Рогу зроблять вебсайт дешевше, ніж девелопери з Одеси. І не тому, що перші – не професіонали. Професійність не від міста залежить. А от середня заробітна платня, оренда або купівля офісу та інші інфраструктурні затрати – залежать від населеного пункту.Що впливає на ціну розробки сайту? 3

Показники рентабельності бізнесу

Це та «база», на основі котрої розраховується мінімальна ціна за послуги. Нижче опускатися не будуть. Якщо ціна нерентабельна, вебстудія навіть не почне роботу.

Це стосується будь-якого бізнесу. У кожної компанії є регулярні операційні затрати, котрі повинні окуповуватися. Окрім загальних, у вебстудій є «галузеві» витрати: купівля більшого об’єму хостингу, щоб розробляти клієнтські продукти, оплата різноманітних сервісів та ПЗ, щоб використовувати легальні робочі інструменти, а не піратські (елементарний приклад – закупити для клієнтського сайту ліцензійні фото на фотостоках, щоб в майбутньому у замовника не виникли проблеми через порушення авторських прав на контент).

Далі вартість послуг розраховується індивідуально, в залежності від потреб та побажань замовника, складності та об’єму робіт.

Ще спростуємо думку про те, що кількість працівників впливає на цінник вебстудії. Ні, це не так. Якщо в компанії працює сотня людей (а це середній бізнес, не великий), значить, компанія обслуговує більше клієнтів – от і все. Для якісної розробки IT-продукту середньої складності достатньо десяти працівників. Орієнтовно. І це будуть фахівці вузької спеціалізації. Від «багатостаночників» не вартує чекати якісного результату.

Ціна залежить від типу сайту

Є портали, а є лендінги, є інтернет-магазини, а є віртуальні каталоги, список неповний. Це різні типи онлайн-ресурсів, різного рівня складності, котрі вимагають різного часу виконання, відповідно – ціна різна. Однозначно, не буває «кращих» і «гірших» сайтів – кожен тип розрахований на рішення різних бізнес-задач. Співпраця з вебстудією починається з аналізу – який саме продукт ми робимо саме для цього клієнта. Цілком може бути, що маркетолог вебстудії збереже замовнику суттєву суму, розібравшись в його потребах. Наприклад, клієнт звернувся до професійних розробників з намірами замовити корпоративний сайт, але його бізнес поки не готовий до такого активу. На цьому етапі розвитку достатньо хорошого сайту-візитки з достатнім функціоналом.

Врешті решт, згадуючи Котлера, покупцям потрібні не свердла…

І наостанок важливе питання – чи можуть складно прогнозовані ціни на вебдевелопмент стати ще більш непередбачуваними? Тобто, чи не виросте прайс за послуги в процесі співпраці? Хороші вебстудії визначаються з фінальним цінником після остаточного затвердження ТЗ. Крапка. А розрахунки можуть займати до двох тижнів – це щоб зрозуміти складнощі ціноутворення розробки сайтів. Коли виконавець все остаточно оцінить, зважить, підрахує та озвучить загальну суму в технічному завданні, ціна за послуги не зміниться. Окрім випадків, коли замовник по власній ініціативі в процесі роботи вирішить внести якісь доповнення, вдосконалення, переробки.

Давайте
поговоримо
Залиште запит і ми якнайшвидше знайдемо для вас рішення!
Контакти
на гору
до контактів