Стаття:
Категорія: Розробка
Автор: seo-itk
Перегляди: 192
Опубліковано: 30/04/2020

Як створити сайт. Частина 3: вибираємо тип сайту для вашого бізнесу

Ми розібралися, в чому полягає різниця між корпоративним сайтом та візиткою. Але це не всі види популярних комерційних інтернет-ресурсів. Давайте подивимося, які ще сайти бувають.

Онлайн-магазини

 

В яких випадках потрібні? Чим відрізняються по функціоналу та інфраструктурі?

1. Інтернет-магазин з фізичним пунктом продажів. Коли торгівля йде одночасно в офлайн-магазині та онлайн-середовищі. Товари зі складу розподіляються на обидва напрямки – і в торгівельний зал, і в службу доставки. Кожен покупець самостійно вирішує, що йому зручніше: вивчити асортимент на сайті, потім цілеспрямовано поїхати в реальний магазин, покрутити товар в руках, протестувати, оплатити покупку на місці, а наступного разу замовити дистанційно знайомий товар. Чи можливо покупцю буде зручно оплатити покупку на сайті та замовити кур’єрську доставку, забрати відправлення з найближчого пункту поштової служби або в пункті видачі магазину. Чим більше варіантів доставки ви можете запропонувати, тим більше лояльних покупців.

Серйозна помилка власників офлайн-компаній – відмовлятися від розширення бізнесу в онлайн, мотивуючи, що в фізичних магазинах продажі йдуть чудово. Але життя показує, що варіант Б може врятувати бізнес від кризи.

Кому ми рекомендуємо доповнити офлайн-бізнес онлайн-магазином:

  • Супермаркетам (продукти, косметика, побутова хімія, автотовари, речі для дому…).
  • Кафе, ресторанам, іншим закладам громадського харчування.
  • Магазинам побутової техніки та електротоварів, одягу, взуття.
  • Торговим центрам на зразок «все для саду та городу», «все для ремонту та будівництва».

Як створити сайт. Частина 3: вибираємо тип сайту для вашого бізнесу 1
2. Онлайн-магазин зі складом. Лише дистанційна торгівля з доставкою. Вигоди такої бізнес-моделі:

  • Склад та офіс можна відкрити де завгодно, в тому числі в невеликих населених пунктах – це дозволяє суттєво економити на орендних платежах.
  • Ринок збуту – вся країна і навіть світ, будь-яка локація, куди ви можете організувати доставку.
    Кому ми рекомендуємо інтернет-магазин без шоу-руму:
  • Якщо продаєте товари масового попиту – знайомий та зрозумілий в користуванні продукт.
  • Якщо немає потреби в додаткових послугах (зібрати, налаштувати).

3. Магазини-лендінги. Це міні-версія ОМ. На сайті також є кнопка «Купити», є корзина, можливість розрахуватися онлайн, всі варіанти доставки або самовивозу.

Кому підійде магазин-лендінг:

  • Якщо ви продаєте один продукт – ексклюзивний, технічно-складний, інноваційний, ручної роботи, новинку на ринку. Коли є потреба детально розказати про незнайомий товар.
  • Якщо ви продаєте сезонні товари або «до дати».
  • Якщо запускаєте промо-акцію для конкретного товару або групи товарів.

Віртуальні каталоги

 

Аналог інтернет-магазину, тільки без корзини, без оплати на сайті, без доставки. Замовлення та придбання товару відбувається традиційним способом. Основна функція каталогів – демонстрація товару онлайн, інформування.

Кому підходять інтернет-вітрини:

  • Продавцям дорогих товарів одноразового попиту (житло, автомобілі).
  • Де аудиторія цінує безпосередню оцінку товару перед покупкою (салони вечірніх та весільних суконь, ювелірних прикрас, меблів).
  • Для B2B-компаній, де механізм гуртових продажів відрізняється від роздрібних (переговори, специфікації, передача сертифікатів на продукцію, підписання договорів, розрахунки між юридичними особами).

 

Тут потрібно враховувати, що багато підприємців використовують інтернет-магазин як онлайн-вітрину і навпаки. Що це означає? Пояснюємо.
Як виглядає процес покупки в повноцінному інтернет-магазині? Повністю автоматизований процес без допомоги продавця. Поклав товар в корзину, оформив замовлення, оплатив на сайті, в поштовому відділенні отримав. Багатьом людям зручно саме так.

Як створити сайт. Частина 3: вибираємо тип сайту для вашого бізнесу 2

Як виглядає процес покупки в магазині-вітрині:

  • Вибрав товар.
  • Замовив дзвінок або самостійно зателефонував продавцю.
  • Поцікавився наявністю конкретного товару (хороші продавці вказують в каталозі – які товари в наявності, які під замовлення, які закінчилися, але буває різне).
  • Отримав інформацію щодо способів оплати та доставки, оплатив як завгодно, але не через сайт каталогу (швидше всього через інтернет-банкінг або накладним платежем).
  • Продавець ще раз нагадав про себе (оплата отримана, ваше замовлення буде доставлено тоді-то, ось номер накладної).
  • Отримав замовлений товар.

Такий алгоритм покупки може виглядати складним. Але «подобається»/ «не подобається» – це суб’єктивні фактори. Що зручно одному покупцю, те незвично іншому. Тому не треба стверджувати, що вітрини – це «недороблені» магазини, мовляв, у продавця бракує коштів на повноцінний функціонал ІМ, або у продавця погано налаштовані бізнес-процеси. Ні, це не так. Насправді, такі продавці просто враховують потреби цільової аудиторії. Можливо, клієнтам такого бізнесу не потрібен повністю автоматизований процес покупки. Можливо, покупцям подобається спілкуватися з менеджером? Так навіщо тратити зайві кошти на онлайн-касу, еквайрінг, HTTPS-протоколи, якщо покупці не хочуть вводити дані платіжних карток на сайті?

Саме з цією метою хороші веб студії проводять маркетингове дослідження перед розробкою веб сайту. Щоб однозначно прийняти рішення, який тип сайту підійде саме цьому замовнику. Можливо, клієнт хотів «справжній» інтернет-магазин (котрий коштує дорого), але його аудиторія готова поки що до вітрини (коштує дешевше). Розібравшись з такими деталями, веб студія створить найбільш підходящий продукт.

Лендінг

 

Це сторінка з чітким CTA (Call to action) – закликом до дії. Основна відмінність: один landing page – одна комерційна пропозиція (конкретний товар, послуга) – один CTA (купити, зареєструватися, запросити інформацію, завантажити презентацію – зробити щось одне).

Як створити сайт. Частина 3: вибираємо тип сайту для вашого бізнесу 3

Основна відмінність цільової сторінки від звичного сайту – увагу відвідувача ні на що не відволікають, весь його шлях прокладений винятково до кнопки заклику. Тобто, ніяких зовнішніх посилань, ніяких додаткових пропозицій.

Хибна думка, що цільовий сайт складається з однієї сторінки. Так, для LP достатньо однієї сторінки, але необов’язково. Якщо на сайті-візитці всі 6 сторінок будуть спрямовані на одну мету (наприклад, сайт майстра манікюру, де можна записатися на процедуру), це також буде цільовий сайт.

В яких випадках landing page доцільний:

  • Якщо є мета збільшити обсяг продажів конкретного товару або послуги.
  • Для маркетингових акцій, на зразок – безкоштовні товари, тестові послуги.
  • Якщо ви займаєтеся організацією подій (запросити на вебінар, продати квитки на концерт).
  • Якщо ви шукаєте персонал або партнерів.
  • Якщо плануєте розширити базу «гарячої аудиторії» (поки що нічого конкретного не продаєте, але хочете утримати і «вирощувати» ліди) – підписатися на email-розсилку, прийняти участь в безкоштовному семінарі та інше.

Wow-сайт

 

Це концептуальні сайти, де король – унікальний дизайн. Провокація та ігрофікація – чом би й ні? Не завадить анімація, інтерактивні елементи, оригінальна концепція подачі контенту та незвичайні шрифти.
Кому буде корисним wow-сайт:

Для будь-якого бізнесу та будь-якого продукту, якщо хочеться запам’ятовуватися чи просто потішити око клієнтів.Хибна думка – вважати, що для сайту з ефектом wow потрібен особливий товар чи незвична послуга. Наприклад, модна архітектурна студія або дизайнер одягу можуть замовити такий продукт, а для страхової компанії це не підходить. Насправді, з допомогою wow-сайтів можна продати все, що завгодно. Головне, пам’ятаючи про естетику, не забувати про функціональність, зручність користування, контент, базове SEO, логічну навігацію. А також, виділити більше бюджету та більше часу на очікування нового продукту.

Як створити сайт. Частина 3: вибираємо тип сайту для вашого бізнесу 4
Отож, ми розказали про найпопулярніші типи комерційних сайтів для бізнесу – і це не остаточний перелік. Бувають ще портали, промосайти, корпоративні блоги та форуми, маркетплейси, мультилендінги, сайти-галереї, іміджеві сайти, онлайн-сервіси, персональні сайти, сайти послуг, інформаційні сайти… і це ще не все.

Просто знайте: для будь-якої ідеї можна підібрати окрему онлайн-упаковку.

Давайте
поговоримо
Залиште запит і ми якнайшвидше знайдемо для вас рішення!
Контакти
на гору
до контактів